Thursday, December 11, 2008

korban oh korban..Salam Aidiladha

mula2 aku pon x tau aku raya haji taun ni katne since mak bpk aku x tau nk g raya kat Puncak Alam ke x..jiwa kacau gak mak aku bape ari b4 pegi tu..
ye la..serba slh nk g sana ke x..antara nk raya kat kg, sbb badan pon x la segagah dulu..ataupon nk raya kat sana sbb memenuhi permintaan anak2 yg ada kat sana..
aku kata..no komen..terpulang la..aku pon kalo xde org kat kg..x kan nk raya sorg2 kot..
munira kata nk raya skali gak tp sian pon ade kat die..x psl2 kena teman aku ke?..
tp suami ku nan seorg tu nk aku ade skali ngan die jugak walau ape pon jd..
ye la..x kan die nk raya sorg2..kata ade isteri kan..
aku memikirkan nk rest je raya ni..sgt penat sbb every weekend aku ade outside sales...so kena la ade masa juga utk diri sndr..
tp agak selfish ble nk pk utk rest je..hmm..atas nasihat individu tertentu dan pemikiran waras aku..at last pg raya aku ada di Pendang since mak bpk aku jd beraya di Puncak Alam..
tp x sia2 aku ada kat sana sbb suasana raya kat sana sgt meriah..kurang cket je dari Aidilfitri..org dtg umah smpai ke mlm..aku pon join d club..beraya umah org lain gak..
slalu kat kg, dok umah je..mybe sbb cuti raya kali ni agak pjg..jd org ramai blk kg..
kakak aku da warning siap2..taun depan pnya raya, kena raya kat Perak ok..kalo x kena singkir..hahaha..ye la taun ni dua2 raya aku kat Pendang..hoho..bodek ke?..x la..camtu la ble da ade mentua ni..kena phm..istilah bodek tu sgt subjektif ok..
last but not least..
SALAM AIDILADHA..berkorban apa saja..~itu la yg terbaik patut kita lakukan..

No comments: