Tuesday, December 23, 2008

Bota..Jengka..Sg. Buloh..


~jauh lg tu..xde dlm direction lg word Jengka..so, drive & drive ye..

wat so called kenduri kawen..dr Bota aku ke Jengka plak..anta mempelai Nida & Ja'a..ni la fes time aku nk g Jengka..masuk felda.. Ja'a cte ade 25 Jengka sume..dan setiap Jengka tu ade lebey kurang 500 umah... waaa..jenuh nk g..keliling penuh ngan ladang kelapa sawit.. Salmi kata fobia nk tgk kelapa sawit da pasni.. 1 experience baru dpt kali ni..dr journey, tmpat tdo, journey ke umah pengantin, suasana di Felda..mcm2..

~kereta berasap..byk sgt brek turun bukit..weh, tlg tiup bg sejuk..

journey pon bole tahan gak..enjin pon da tunjuk nk meragam..siap berasap-asap lg tu..
pastu kami rilek2 jap kat Genting Sempah..mkn2..smbg2..amik2 gmba..x bole lupe yg tu


~gosip & gosip..
~kereta yg sungguh berjasa..KBM lak ci lak lak..

~kereta bersama pemandunye..hehe

kami smpai kat Jengka lebey kurang kul 5, terus ke homestay utk famili Nida..
kami tdo kat motel pekan Jengka..sok nye kul 1 gerak g umah pengantin laki..jauh gak dr pekan Jengka tu..d kelilingi ladang kelapa sawit..saujana mata memandang..
x penah aku tgk view yg camtu..x smpat nk snap gmba..cm kagum jap..hehe


~d arrival d tgh2 rembang..cuaca yg sgt baik utk knduri..

dari Jengka kami stret blk..terus ke kL..singgah umah abg aku kat Taman Melawati..
abg aku wat mkn2 utk adk brdk die..
plan nye sok tp da aku ade knduri kat Sg. Buloh..so wat la mlm tu..
pastu terus blk ke Puncak Alam, umah Nyah lak..
mmg jln2 sungguh la..badan pon da hmpir flat rate ni..
sok nye knduri lagi..kezen suami ku nan seorg itu..kat Kg Melayu Sg Buloh..
agak meriah tp sbb aku x berapa nk kenal org yg penuh ngan sedara mara die so jd cam nk ajak blk awal je..hehe..
pastu kami ke Kajang lak..ke umah sepupu die gak..mmg dok ajak dtg umah dr dulu lagi..
jgn hampakan permintaan org selagi kte mampu..hehe
dr Kajang kami shoot ke Bndar Tun hussein Onn, umah kakak aku..
da tgh mlm br smpai umah Puncak Alam, igt nk blk mlm ni tp mmg x mampu dah..
driver pon da nk demam2, 3 biji soluble da jln tp x ok gak selsema..
so highly advise, gerak pas subuh soknye..konon la..last2 kul 8 gak gerak..hehe
so tiredddd...nk tdoooo...

No comments: