Thursday, November 13, 2008

Bella ke Pulun..?

13 Nov 2008..arini genap seminggu aku ada sekor kura2 yg agak sengal ni..haha..aku g keje camtu..blk keje pon still dlm posisi yg sama..cam x bergerak2 lgsg..kdg aku igt da mati tp abg kedai tu kata kura2 susah mati..tp x kan protes kat aku??..ish..ish.



aku beli kat kedai pet seri iskandar..baru bkak tu..nk jd cta bila cek2 owner kedai tu org kg aku..ala-ala support org kg gak la ni..mlm yg beli tu abg tu br nk wat doa selamat utk opening kedai die tu..so penuh la ngan kaum kerabat die yg aku agak kenal..dpt la mkn pulut kuning..siap dpt diskaun g beli tu..hmm..kebetulan mmg aku dah lama cari kura2 utk bela ni..mlm tu pas meeting ngan partner2 aku psl bisnes kat kedai mamak..acewah..aku g ar meninjau2 kedai tu..tup2 nmpk la kura2 ni..timbul blk niat aku nk bela kura2 ni..aku pon suh abg tu siapkan semua brg2 dia..dari mknan, akuarium, air anti-klorin tu..aku g amik je pastu..smpai umah kura2 tu sgt aktif..aku pon jd best tgk dia gerak sana-sini..masa beli tu aku mmg terfikir nama dia bella..xde nama lain ke munira tnya aku..tp bila smpai umah tgk dia bergerak sana-sini x berenti..aku terus nk panggil dia Pulun..hahaha..tp skang dia lgsg x bergerak..sgt pasif..aku jd musykil lak..nk panggil apa lak pasni?..x kan pasif?..haha..tolonggg..nk panggil apa ni?

No comments: