Tuesday, October 28, 2008

kisah klasik masa lepas..aku dan dia..

Ntah kenapa selepas lebih 3 bln aku berkahwin dgn dia..baru aku terfikir mahu mengabadikan kisah pertemuan kami di blog ini..sebelum ini aku hanya posting article yg biasa2 sahaja..sekadar utk renungan..mungkin faktor masa mahu menitip sesuatu agak terhad..jd terpaksa hold dulu hasrat tu..cewah..

.....hampir 8 taun yg lalu..
di Kolej Agama Sultan Zainal Abidin (KUSZA)..aku suka kat sorg bdk ni..tp die ni bdk klas gak..aku gelar die bdk A..-kena panggil bdk sbb ni kisah 8 taun lps..so agak hingusan masa tu..
org kedah..tp saje nk gatal, bkn suka btol pon...bese la kan..tgh br nk try test suka2 kat org pas abeh zaman cinta monyet dulu..ye ke test?..tah la..
saje nk ngusik2 sbb bdk tu pemalu..ble kte usik2 die, die pon mula tersiput2..haha..best..tp nk jd cte..bdk A ni td ade kwn2 gak..majoriti bdk kedah..ade ar sorg ni..aku gelar die bdk S..x bdk sgt la sbb die tua cket dr bdk2 batch aku, even sama2 masuk..org kedah gak..haha..can guess who??..hikhik..xtau nape time tu sgt expose ngan org kedah..sana sini jmpa org kedah je..geng pon majoriti org Kedah..

kte ni hajat ati nk kaco org lain tp bdk S ni join skali ngan bdk A td..so die pon cam nk kaco2 kte blk, even dia ni jenis pemalu gak..kalo ada geng br berani nk kaco2..kalo x..die jeling kot jauh je la..
nk jd cte..ade skali tu terserempak dua2 org ni kat ko-op, bln pose masa tu kalo x slp..tgh nk beli ape tah..dua2 dok sengih2 kat aku..hah..cam nk luruh jantung den, ye la sbb terkejut pon ade, dua2 ade skali..seram sejuk gak d watnye..haha..syokkk...
tup2 ade 1 ari tu bdk A td ni bgtau yg bdk S td ni kim slm..dgn besar ati..slm nya ku sambut..haha..geli ah..
since then..slalu la jmpa bdk S td ni..sblm ni x penah notis pon kewujudan die kat KUSZA..tp pastu asik nk terjumpa je..xtau la since tu jd cam suka lak kat dia..beralih arah ar ni..
dulu mmg x caya love at 1st sight..myb insiden ko-op tu yg merubah prinsip tu..tp ble sndr kena cam have to admit la bnda tu..hehe..pastu bdk S ni try2 la cari kontek no aku kat sana..masa tu mmg xde HP g..ye la..kte bkn org sng sgt nk ade gadget2 sume ni..huhu..
so aku pon bg la no kak afaf..merangkap kakak yg mmg slalu jaga kebajikan ktorg 1 geng kat kolej tu..kebajikan mkn minum, g je blk die..ade mcm2 stok mknan, mak die slalu pos dr Jitra..huhh..Kedah lg..i told u oledi kan..
geng aku masa tu..leeya, tie-xtau katne skang, lya-H-nk kawen ujung bln 11 ni,La-kat milan skang,Aloy-kat JB, anak sorg, hajar-pon nk kawen, xtau ble..wani-cam lost kontek je..ktorg kalo ptg2 pas mkn kat dining slalu lepak kat meja n'sync~leeya yg bg nama sbb kaler meja tu sama ngan kaler cover album kump n'sync..kump faveret die..

smbg cte psl bdk S td..1 ari ni die approach nk ajak kluar, consider sbg dating la kan?..mmg drastik~sbb dlm tempoh bape bln je..3-4 bln gak la..rasa dlm masa yg singkat je die berani nk ajak aku kluar..
aku pnya la cuak..smpai tny leeya-one of my besfren masa kat KUSZA dulu smpai la skang~(org yg byk melihat, mendengar, jatuh bgn relationship aku dgn bdk S td dr awal smpai la final chapter b4 kawen)..tnya dia la dulu shud go or not..maklum la x penah nk dating2 ni, kena la tnya pndpt die..hehe..die kate g je la..aku pon setuju la..bdk S td siap kata g watpa tnya kwn tu..bkn saya nk ajak dia yg kluar..nk ajak awak..hahaha..die xtau ke yg hati di dalam sgt cuak?
1st time kluar..g KFC Batu Buruk..tmpat yg menyaksikan kami dating dan dia meluahkan isi hati..dia kata nk kawan serius dgn aku..waaa..serius aku terkedu
..sungguh pasti terkedu..spechless sume ade..terharu pon ade gak..
i need time to think..aku mntak tempoh masa nk pk..
brape ari pastu die blk kg dulu sbb klas die da abeh dulu n break utk raya haji..dia call tny ape decision aku psl bnda yg dia tny tu..waa..x pk lg laa!!..huhu..siap mntak aku anta die lg kat Tanjung-stsyen bas kuala t'ganu..huhh..ade ke patut..??..aku bkn gf die pon..lgpon malu la cek..hikhik..
pastu cuti smggu..break raya haji, aku blk kL sbb kumpul raya kat sana..
encik apak pon dtg..masa raya tu mmg aku serabut pk psl ni..hehe..
aku pun xtau la nape aku nk serabut..nk tny opinion kwn2 pon tgh cuti tu..nk tny pon sure la kwn2 KUSZA gak sbb da org je yg tau cta aku ni dr awal..hmm mybe confuse nk terima dia ke x..sbb pk tgh blaja..btol ke die nk jd bf aku?..btol ke die nk aku jd gf die?..sume ade la..ish..ish..

setelah di timbang..
tolak..
tambah...
tolak..
tambah lg
..at last..15 Mac 2001 aku jmpa die...x igt dah katne kluar yg 2nd time tu..mcm KFC gak tp tny dia pon x igt katne dah..aku dgn terketar2 bgtau la die yg aku bole trima dia..why not since he can accept me..
since that aku ade la bf..haha..cam x caya..br 19 taun, da ade bf!! haha..die 21..lg best aku la 1st gf die..mmg x penah kwn ngan pompuan..malu ke ape tah la..
aku da penah ade bf tp skola2 dulu..cinta monyet je tu..
tp igt2 blk flow die nk tackle aku..mmg cam terharu & sweet..paling nk terharu, kalo skang ni tny plat no keta yg ktorg naik g 1st dating dulu tu pon die igt lg..waaa..aku cnfem la x igt..hahaha..

tp bercinta almost 7 taun..x yah ckp la dia pny dugaan..gado..tahap nk break sume ade..mntak cerai..haha..
tp die sabar gak..walopon kadang2 die pon nmpak gak hilang sabar tp still under control..aku je yg slalu lost my control..
tu yg die sentiasa kena..aku je yg nk btol..menang..
tp die sgt jarang nk naik angin or marah2 aku..
slalu aku je yg hot..bad temper..hehe..
tp kan kalo x kerana kesabaran die n jodoh kami yg kuat tu mungkin aku x kan bergelar isteri kepada bdk S td..
MOHD SALMI BIN SHAFIE..yes..akhirnya I'M TOTALLY YOURS..
will luv u till d end of my life..

proud saying that I'm wife of him..the other half of me, the luv of mylife..
TQ for loving me my dear Abg..
Syukur kpd Allah krn menemukan aku dgnnya..semoga jodoh kami kekal hingga ke akhirnya..~ameen



~zaman becinta-cintun dulu..~


~masa majlis merisik..no tunang2..bncg kawen bile je terus..!


~saat sblm aku menjadi isteri bdk S tu..hehe


~saat yg merubah segalanya..SAH..


~mempelai jauh d tgh panas..saba ek..


~few months after married..pray for our happiness

2 comments:

RiEz said...

bahagianyer dier....amin...

Mike said...

nice blog, I wish all the luck, goodness and well being